strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Давоські роздуми: час дати відсіч лобіювальникам викопного палива

there is no planet b Екологічна відповідальність корпорацій нівелюється вихолощеними заявами і безплідними банальностями. Бізнес потребує набагато більшої згуртованості. Рішення, прийняті комітетами, зазвичай найменш конкретні. Бо ж мають задовольнити всіх. Поодинці очільники деяких корпорацій визнають, що світова економіка потребує радикальних зрушень у вирішенні соціальних та кліматичних проблем. Водночас коли вони виступають єдиним фронтом, різкість їхніх голосів спадає нанівець.

Так сталося й на цьогорічному Всесвітньому економічному форумі в Давосі. Зустріч відвідало чимало екологічно свідомих осіб , але помітних наслідків їхнього зібрання немає . І це проблема, адже саме прогресивні бізнесмени мають стати попереду об’єднаного фронту на кліматичному саміті ООН у Нью-Йорку у вересні цього року і в Парижі у 2015-му.

Бізнес-лідери не демонстрували злагодженості у просуванні кількох великих ідей, які мали шанс прозвучати голосно для широкого коло урядовців і громадян.

Всесвітній економічний форум (ВЕФ) 2014

Джордж Келл, голова Глобального договору ООН, зазначає, що урок Давоса очевидний: потрібно докладати набагато більше зусиль, щоб бути почутими критично налаштованою масою людей. Лідерам бізнесу час свідоміше відстоювати правильні зміни у суспільних практиках разом з конкурентами і партнерами задля спільної справи.

Нік Мебей, CEO організації E3G, зазначає, що поки прогресивна частина бізнесу спілкувалася у Давосі, сектор викопного палива продовжував розминати м’язи. “Була неузгодженість між оптимізмом бізнесменів, готових інвестувати в кліматичні рішення, і поразкою низьковуглецевих підприємств під час дебатів щодо кліматичних цілей ЄС на 2030 рік у Брюсселі. Ставка на низьковуглецеве майбутнє потребує набагато кращої підготовки, щоб бути здатною змінити глобальну політику щодо кліматичних змін . Інакше у 2015-му в Парижі нас переможе вуглецеве лобі, як сталося нині у Брюсселі”.

Читати також: Трубопроводи, вугільні термінали та кліматичний безлад: чи такого майбутнього ми бажаємо? 

Так що потрібно робити? Перш за все, керівники компаній мають проявляти свої лідерські якості у відстоюванні позицій. Також потрібно залишити позаду такі ініціативи, як кліматична декларація принципів "Ceres" у США. Задля отримання якомога більшої кількості підписів ця декларація була настільки вихолощена, що нічим не відрізнялася від загального шуму на тему клімату.

Також не потрібно повторювати такі заклики, як проголошений "B Team" напередодні Давоса. У ньому не було жодної конкретної рекомендації, лише банальності на кшталт “керівники мають піднятися над вузькими інтересами свого сектору і працювати з урядовцями, щоб створити нову концепцію ініціатив і санкцій, заохочуючи інвестування в людей і планету”. Члени B Team могли б стати впливовою силою, але змусити їх досягти згоди щодо єдиної позиції – як збирати котів у стадо.

Читати також: Покер з високими ставками: на кону – наш клімат  

Компанії мають звертатися не лише до урядовців, а й до простих громадян , особливо до молоді, аби змінити політичний порядок денний.

Щоб почали діяти політики, їм конче потрібно показати, як компанії підтримують рух до «зеленої» економіки . І громадяни, і політики мають переконатися, що така економіка здатна забезпечувати людей роботою .

До та після Давосу

(До Давосу 2014...: "Урядовці говорять"; П ісля Давосу 2014 ... Оберіть будь-яке інше число та місце: "Урядовці все ще говорять")

Наступні кілька місяців покажуть, чи готовий бізнес змагатися з лобі викопного палива серйозно, чи він почекає Давоса-2015, щоб знову нічого не зробити і піти на нічну вечірку .

Для КліматІнфо переклала та підготувала Євгенія Продаєва

Редактор: Анастасія Чубрей

Поділитись в соціальних мережах: