strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Розумний шопінг

Новий підхід до гардеробу У сучасному світі з’являються нові тенденції, та більшість з них можна скласти в одну чітку лінію, яку можна назвати «розважливий шопінг». Куди ж рухаються модниці?

 

 

 

Етика й екологія

Все більше людей звертаються до питання екології та замислюються, що саме вони можуть зробити для планети у своєму маленькому світі. Хтось починає сортувати сміття, а хтось намагається менше його виробляти.

Тому багато світових брендів (на чолі течії — лідер у світі мас-маркету H&M) замислюються про друге життя речей, про переробку матеріалів або використання натуральних тканин , відмовляючись від використання шкідливих речовин або встановлюючи обмеження на їх утримання.

Читати також:  Скоро в Швеції розпочнеться переробка текстилю

Друге «етичне» питання полягає в оплаті праці. У світі підігрівається негативне відношення до «швидкого фешну» через погані умови для тих, хто таку моду створює своїми руками. Чим менше коштує річ, тим мізерніша оплата за годину роботи у цеху . Якщо серйозно, то американці готові платити більше, якщо будуть знати, що людину, яка пошила річ, яка їм сподобалася, не побили за вимогу збільшити зарплату, а хром, який використовують для фарбування, не зливають у питну воду села на території Бангладеш.

До речі, ось вам факт: на фабриці в Бангладеш в 2013 році загинуло більше 200 людей. Для повного ознайомлення з темою пропонуємо переглянути фільм «Реальна ціна моди».

Читати також:  Про що вам не скажуть виробники «швидкого» одягу

Еко-одяг

Сьогодні вже складно знайти бренд, який не має хоча б одної колекції з приставкою «еко». Навіть голлівудські зірки часто з’являються на червоних доріжках у конопляних піджаках від Армані.

Читати також:  Розкішний бренд Аrmani відмовляється від хутра

Але головне в цих виробах не їх популярність, а те, що на їх виготовлення та фарбування витрачається мінімум води. Крім того, на відміну від речей із поліестеру та подібних йому матеріалів, вони не стають джерелом забруднення природи після того, як відслужать своє. Токсичні речовини, наприклад, фталати, пер- та поліфторовані сполуки, можуть потрапляти у навколишнє середовище не тільки при утилізації, але і при виробництві «синтетики», у тому числі зі стічними водами. Дослідження цієї проблеми давно та всерйоз займається Greenpeace.

Маркування екоодягу

Шукайте правильна маркування одягу

Вовна. ЇЇ сортів незліченна кількість, та головне – відсутність у тканині синтетичних волокон. Єдиний мінус таких виробів – вони доволі примхливі та потребують особливого догляду, дбайливого носіння, прання та прасування.

Модні тенденції стають екологічнішими

Не так давно у моді була верблюжа вовна, але зараз її впевнено випереджають вироби із вовни альпаки. Наприклад, хутро цих південноамериканських тварин набагато легше за овече, має більше 20 натуральних відтінків та довго не забруднюється. До того ж гіпоалергенна та майже не пропускає вологу. Будьте пильні: якщо на ярлику написано alpakka, з двома k, то перед вами підробка з вовняних залишків невідомого походження.

Тканини з рослинних волокон. Бавовна, льон, бамбук, конопля, кропива та навіть кукурудза – все це було відомо тисячі років, але набуло другого дихання у епоху глобалізації та моди на природні матеріали. Зверніть увагу: у момент вирощування льону витрачається набагато менше води та застосовується менше добрив та пестицидів на відміну від бавовни . Не варто купувати речі з етикетками, на яких написано: «не потребує прасування»   для надання таких властивостей натуральній тканині використовуються смоли, які містять формальдегід. Також варто віддати перевагу небіленій бавовні – хлорний відбілювач, джерело діоксинів, забруднює стічні води.

Еко-шкіра. Найчастіше подібні матеріали виробляються шляхом напилення на бавовняну основу поліуретану. Але, погодьтеся, дивно додавати до такого гібриду природи та синтетики приставку «еко». Повністю натуральним матеріалом можна назвати лише ті види еко-шкіри, на які замість поліуретану наносять сік південноамериканського дерева гівеї. Безсумнівним плюсом є – гівея зовсім не поглинає вологу, тому сумочка або рукавички з такого матеріалу ніколи не промокнуть.

Антиречизм

Ще одна течія полягає в тому, що більшість людей раптом усвідомлюють дивовижний факт – немає необхідності у великій кількості речей . Хтось приходить до цієї думки, коли бачить фотографію шафи засновника Facebook Марка Цукерберга, а хтось завдяки експериментам над собою. Зізнаймося, складно обійтися лише сірими футболками (хоча з цим і значно простіше живеться), але можна піти іншим шляхом   скласти капсульний гардероб – набір із спеціально підібраних 6-10 предметів одягу, які складаються в 10-15 комплектів.

Кожна річ органічно і по стилю підходить іншій із капсули. Вам не потрібно більше ламати голову «що одягнути»   просто беріть те, що вже готове, одягайте та біжіть в офіс або на ділову зустріч.

Організованість

Ритм життя вносить свої корективи. Питання «Я не знаю, що мені одягнути?» стає, як мінімум, непристойним. Вилікуватися від нього просто, наприклад, з додатком ]]> Dressbox ]]> , який вирішує проблему технологічно. Ви переносите свій гардероб у телефон та завжди маєте до нього доступ. Процес заповнення може забрати час, але потім ви компенсуєте його сповна. Зможете сортувати речі у електронних гардеробних, управляти одягом, взуттям та аксесуарами з допомогою хештегів, складати луки та планувати перелік речей у поїздці. Ви створюєте свої «капсули» і у вільну хвилину, наприклад, стоячи у пробці, можете заглянути у додаток та обрати речі на завтра.

Раціональність

Тенденція, за якою тінню ходить економічна криза. Витрачати великі суми на одяг або взуття кожний місяць вже не вважається ознакою статусу. Обирати стоки, благодійні магазини та слідкувати за акціями – от принцип правильного шопінгу. Головне – не відчувати страждань від раптової економії. Раціональність цілком може стати захоплюючою, якщо ходити на вечірки dress-crossing, знаходити неймовірний вінтаж на горищі у бабусі або у сусідньому секонді та вивчити карту міських стоків. Наприклад, ]]> мапа  правильних магазинів і стоків  ]]> ]]> Києва ]]> оновлюється.

Читати також:  Заощадити гроші «озеленивши» гардероб

Пророки у своїй вітчизні

Замислюючись про розумні придбання, ми вирішили знайти бренди та магазини, які наслідують світовим тенденціям.

Ласка – благодійний магазин

Laska – соціальний проект, перший благодійний магазин у Києві . Створили його три дівчини – Анна Уварова, Олена Лінькова та Анна Грищенко. Ідея проста – один щось приносить до магазину, а інші це купують. Виручені кошти, за вирахуванням витрат на утримання магазину, йдуть на благодійність.

Магазин Laska

У Laska три формати допомоги:

  • Передача одягу, взуття та книг
  • Фінансова допомога фондам
  • Працевлаштування літніх людей, які отримують 50% від вартості виробу

У Laska можна знайти дійсно щось класне та унікальне (є і хороший мас-маркет, і речі іменитих дизайнерів), зекономити кошти, але і не програти у якості. І приємно усвідомлювати, що купуючи, ти ще і допомагаєш.

Благодійний магазин у Києві

UliUlia – recycling бренд

В основу бренду покладена ідея recycling – переробка матеріалів, для повторного використання. Юлія Кордюкова, засновниця проекту, допомагає зберегти природні ресурси, відшиваючи нові вироби з вторинної сировини. Використовуються речі зі шкіри, замші, нубука, вельвету, велюру, деніма, які раніше вже були у використанні. «Більшу частину приносять знайомі та клієнти, а ми шукаємо щось цікаве у вінтажних магазинах та секондах», – розповідає Юлія.

UliUlia

Це корисна справа. Використання вже бувших у використанні матеріалів, змушує відповідально ставитися до навколишнього середовища та усвідомлено підходити до питання шопінгу.

Rehash – екологічний одяг

Молодий бренд з бережливим ставленням до природних ресурсів – одяг створюється із залишків тканини від виробництва та речей, вже бувших у використанні . Створили бренд дизайнер Анна Тесло і маркетолог Олена Дружинська.

Крім залишків від швейних виробництв, бренд використовує нові тканини, мірні клапті та одяг, якому не знайшлось місця у гардеробі. «Купляємо речі і в звичайних магазинах, і в мережі, і на секонд-хендах. У Європі є центри, які займаються збором сировини для recycling», – розповідає Анна.

Rehash

Rehash знайшло своє невелике коло споживачів, яке зростає з кожним днем. Ідея вже почута та прийнята однодумцями, з якими дівчата планують проводити заходи для збору матеріалів.

Читати також:  5 інновацій, здатних змінити індустрію моди

Для КліматІнфо переклала та підготувала Марина Веселик

Редактор: Юлія Акінжали

Поділитись в соціальних мережах: