strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Швидка мода не може бути екологічно чистою

швидка мода Швидка мода та екологічність ― речі непоєднувані. Сам принцип швидкої моди полягає у потоковому випуску дешевих нових колекцій та стимулюванні їхнього споживання – і жодного натяку на екологічність. У таких кількостях і з такою швидкістю ― як цього потребує швидка мода ― просто неможливо випускати одяг із дотриманням екологічних норм.

Багато виробників одягу прагнуть переконати нас у протилежному. Вони створюють еколінії, щоб привабити вибагливих та скептичних покупців . У статті газети Аль-Джазіра (Al Jazeera) зазначено, що H&M запустила колекцію Conscious collection (Свідома колекція), речі для якої було вироблено з органічної бавовни та поліестеру вторинної переробки ; Puma у свою чергу представила колекцію одягу InCycle Collection, що піддається біорозкладанню ; Adidas – екоформу ; Uniqlo розпочала кампанію All-Product Recycling Initiative (Ініціатива з Переробки Усіх Продуктів ); Zara відкриває екологічні магазини , а Gap розробила для своїх працівниць програму P.A.C.E. (Особистий розвиток та кар'єрний ріст).

Читати також: Червона картка токсичному футболу 

Але всі ці спроби є ніщо інше, як “зелений камуфляж”, оскільки “екологічність та консюмеризм є несумісними” .

Лівія Фірс, креативний директор консалтингової фірми Eco Age (Лондон), стверджує, що бренди, які займаються швидкою модою, повинні змінити свої бізнес-моделі. Поки вони продовжують випуски “в таких об'ємах та за такими смішними цінами, їхні екоініціативи, якими б щирими вони не були, є проявом "зеленого камуфляжу» ”.

Крім того, часто такі ініціативи зосереджені лише на одному аспекті екологічності та етичності. Футболка з органічної бавовни ― це класно, але її можуть виготовляти з використанням підневільної праці та токсичних речовин, небезпечних для кравчинь та інших працівників.

Читати також: Через токсичне забруднення води в Китаї в небезпеці наші діти 

Саме такими питаннями займається Коаліція за екологічно раціональне виробництво одягу (Sustainable Apparel Coalition), що розробила інструмент оцінки екологічності “Higg Index”, який вимірює 5 показників у виробництві одягу :

  • використання води
  • викиди вуглецю
  • умови праці
  • відходи
  • використання хімікатів.

За даними Аль-Джазіри, ч ленам SAC належить 35% світового товарообороту , і з 2011 року до неї входять такі відомі бренди як Nike, Target та Gap. Є надія, що ще більше компаній звернуть увагу на цілісну картину виробництва одягу.

Але потужний поштовх до змін повинні дати самі покупці, яких хвилювало б, що відбувається за лаштунками швейної промисловості, а не довірливо покладались на чесність компанії. Минулорічна трагедія на фабриці у Бангладеші підняла питання про виробничі стандарти, але зараз інтерес споживачів до них, здається, знову знизився.

Читати також: Найвідоміші бренди продають споживачам брудну білизну - дослідження Грінпіс

Найлегший шлях уникнути “зеленого камуфляжу” - оголосити бойкот індустрії швидкої моди та протистояти спокусі щотижня чи щомісяця купувати нові речі. Всупереч поширеній думці, для цього не обов'язково бути багатим.

зелені покупки

Як можна підтримати цю ініціативу:

  • Підтримуйте малі компанії, оскільки відслідковувати постачальника їхньої продукції легше, ніж у випадку з великими компаніями.
  • Робіть покупки в приватних магазинах або безпосередньо у кравців.
  • Шукайте речі від місцевих чи державних виробників.
  • По можливості купуйте якісні речі. Скоріш за все, вони слугуватимуть довше, і ви будете поводитесь з ними бережливо.
  • Віддайте перевагу одягу та взуттю, що піддаються ремонту.
  • Купуйте вживані речі у секонд-хендах, адже вони вже довели свою довговічність.
  • Не піддавайтесь швидкоплинним віянням моди. Носіть якомога довше той одяг, що є у вас у шафах.
  • Обмінюйтесь речами з друзями.

Читати також: Заощадити гроші «озеленивши» гардероб

Важливо розуміти різницю між компаніями, які насправді прагнуть мінімізувати шкідливий вплив на довкілля та зробити ланцюг поставок прозорим, і які перейняли екотенденцію, щоб покращити свій імідж. Тут вам допоможе чудовий ]]> шопінг довідник ]]> (Shopping Directory), розміщений на сайті Overdressed, в якому перелічені дизайнери одягу та бренди зі стійким етичним підходом та помірними цінами . Ще один надійний ресурс — ]]> TreeHugger ]]> , де можна знайти інформацію про виробників екоодягу.

Для КліматІнфо переклалал Оля Наконечна

Редактор: Віола Нгуєн

Поділитись в соціальних мережах: