strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Урбаністична школа-ферма першою навчить дітей вирощувати власну їжу

Школа майбутнього Діти – це наше майбутнє. Саме на них покладаються надії на розбудову сталого суспільства у майбутньому. Сьогодні важливо почати виховувати нове покоління, яке бережливо відноситиметься до землі та їжі. У  місті Сан-Франциско, штат Каліфорнія  створюють урбаністичну ферму-школу за новою концепцією. Школа прийматиме дітей від дошкільного віку і до 2 класу.

Восьмирічний термін навчання передбачає застосування програми «ведення господарства» , заснованої на Вальдорфській освітній концепції. Нещодавно було представлено проект школи, яким займається Стенлі Сайтовіч (Stanley Saitowitz), архітектор компанії «Натома» (NATOMA ARCHITECTS INC.). Це концепт «живої будівлі», де класи та подвір’я слугуватимуть в якості «шкільного городу та саду».

Школа буде розташована у тихому куточку міста Сан-Франциско на території інноваційної «урбаністичної ферми». На ділянці землі майже у півгектара, розділеній на окремі секції, діти будуть вирощувати капусту, цукіні, цибулю й інші овочі та фрукти . За останні два роки вже було зроблено багато роботи: поки недосвідчений колектив школи та 55 її перших учнів доглядали за територією школи і займалися створенням дизайну майбутніх класів.

Шкільний город

Згідно з планами, дах школи буде «зеленим», щоб утримувати вологу, тепло та надавати притулок майбутнім помічникам – комахам, що будуть запилювати городину . Крім того, зелений дах буде спадати додолу, створюючи ефект зеленого пагорба, що здатен «відгородити» шкільне подвір’я від гамірливого міста. Будівля «Золоті ворота», таке найменування школа отримала від всесвітньовідомого мосту у Сан-Франциско, буде центральною конструкцією, з’єднуючи класи, садки та городи в одне ціле   символічний комплекс.

Ззовні школа буде засаджена зеленню, а зсередини прикрашена деревом, акцентуючи увагу на теплі та текстурі природних матеріалах. Південна сторона буде практично повністю скляна, щоб пропускати сонячні промені, що дозволить заощадити на електроенергії для освітлення приміщень.

Футуристична школа

Дехто із мешканців по сусідству школи стурбований через можливий гамір, скупчення людей, постійний рух машин та нове будівництво. Тож, архітектори компанії «Натома» вирішили розробити дизайн невисокої будівлі, навмисне нижчої за двоповерхові будинки довкола. «Живий» дах буде затримувати шум та, як вже зазначалося, стане прихистком для комах, що будуть запилювати навколишні засадження.

Інша проблема – постійні повені у даній місцевості. Район розташовано у низинній долині. Дощова вода часто стікається у місцеву річку, затоплюючи вулиці міста. Якщо опадів випадає більше звичайного, дощові стоки переповнюються, а стічна вод виносить на вулиці сміття. Мешканці часто скаржаться на пошкоджене майно та збитки, але вирішити цю проблема поки ще не вдалося.

Школа «Золоті ворота» сподівається допомогти у вирішенні цієї проблеми, збираючи дощову воду у спеціально спроектовані ємності. Вода буде зберігатися та використовуватися для зрошення городу школи.

Школа займатиме лише 30% всієї території. Решта площі буде поєднувати у собі природний ландшафт та оброблювану землю: городину та фруктовий сад.

Школа майбутнього

Футуристична будівля школи

Вальдорфська система освіти передбачає «всебічність розвитку індивіда», як це визначив Рудольф Штейнер (Rudolph Steiner), філософ ХІХ ст. Це розвиток не лише інтелектуальних здібностей, але й практичних навичок та соціальних/моральних норм поведінки. Велику увагу приділяють розвитку відчуття зв’язку із природою, землею, зміною сезонів, що дозволяє дітям краще зрозуміти екологію, навчитися вирощувати власні органічні продукти харчування, вести фермерське та домашнє господарство, готувати, шити для себе одяг та займатися ремеслами.

Сад у школі

Діти вирощують овочі самостійно

Школа «Золоті ворота»   це втілення бачення «соціальної справедливості». Тобто кожен має навчитися «віддавати, що може» для загального блага. Незважаючи на те, що це приватна школа, далеко не всі її мешканці походять із забезпечених родин, як може здатися на перший погляд. Третина школярів отримала стипендію на відвідування школи, ще третина родин отримує допомогу для оплати навчання. Тож, можна стверджувати, що ця школа представляє всі верстви населення міста Сан-Франциско.

Джіл Ференбахер (Jill Fehrenbacher)

Читати також:  Форум «Кліматична освіта 2016»: Вчитися вчити Як вчити сталому розвитку: японський садок, зроблений зі старих корабельних контейнерів Чому питання зміни клімату мають розглядатися ще у школі?

Для КліматІнфо переклала та підготувала ]]> Ірина Ісай ]]>

Редактор: Анна Семененко

Поділитись в соціальних мережах: