strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Які автомобілі продукують найбільше викидів і порушують усі допустимі норми?

Автомобільні викиди Вже минув рік відколи стався скандал навколо автомобілів марки Volkswagen. Тоді через фальсифікацію даних стосовно викидів у атмосферу уряд США змусив виробника відкликати понад 500 000 дизельних автомобілів. А тема автомобільних викидів знову набуває актуальності.

Фото: PA

Нові дослідження, які провела група Transport & Environment (T&E), показали, що існує багато інших брендів, які просто не дотримуються лімітів «Євро-6» щодо забруднення повітря. «Євро-6» – це новий стандарт , який набув чинності у вересні 2015 року, замінивши попередній «Євро-5», що діяв з 2011 по 2015 роки. Тепер нові дизельні автомобілі повинні відповідати новому ліміту 0,08 г NOx/к г* замість 0,18 г NOx/кг.

Для створення переліку брендів, чиї викиди найбільше перевищують встановлений ліміт, T&E проаналізували дані з близько 230 дизельних автомобілів. Очолюють цей список марки Fiat та Suzuki, які використовують двигуни Fiat, перевищуючи ліміт на викиди NOx у 15 разів; викиди Renault-Nissan перевищують ліміт у 14 разів, а Opel-Vauxhall – у 10 разів.

Перевищення лімітів викидів за стандартом «Євро-6» різними виробниками:

Перевищення нормативів
Джерело:  Transport & Environment  

Тобто найбільш «брудними» виробниками наразі є: Fiat (включаючи Alfa Romeo) і Suzuki (з двигунами Fiat), Renault (в тому числі Nissan, Dacia і Infiniti), Opel/Vauxhall, Hyundai і Mercedes-Benz.

Згідно з даними розслідувань, проведених британським, французьким та німецьким урядами, несподівано виявилось, що Volkswagen продавав моделі дизельних автомобілів, які були одними з небагатьох, що відповідали стандарту «Євро-6».

«Ми виділили Volkswagen як «брудного» виробника. Але якщо подивитися на викиди, які продукують автомобілі інших компаній, стає зрозуміло, що немає по-справжньому «чистих» брендів », – каже Грег Арчер (Greg Archer), директор напрямку    « чистих »  транспортних засобів T&E. – «Дизельні автомобілі марки Volkswagen не продукують найбільші викиди оксидів азоту. Неспроможність перевірки інших виробників кидає тінь на європейську систему регулювання».

П’ятірка виробників, викиди автомобілів яких, як виявилось під час дослідження, перевищували стандарт «Євро-5», складається з наступних брендів: Renault (включаючи Dacia), Land Rover, Hyundai, Opel/Vauxhall (в тому числі Chevrolet) і Nissan.

Порушення нормативів за Євро-5

Джерело:  Transport & Environment  

Однак, ці моделі автомобілів відповідають усім нормам, а їх перебування на дорогах жодним чином не порушує європейське законодавство. Така ситуація виникла через різницю у кількості викидів, що були зафіксовані у лабораторії під час перевірок, та тих, які насправді викидаються в атмосферу в умовах реальної поїздки.

За оцінками T&E, 29 мільйонів «брудних» (тобто таких, чиї викиди перевищують ліміт у 3 рази і більше) автомобілів зараз їздить європейськими дорогами, і ця цифра й досі зростає. Також минулого місяця французькі дослідники опублікували інформацію про те, що велика кількість дизельних автомобілів з набагато вищими рівнями викидів, ніж стверджували їхні виробники.

Згідно з доповіддю незалежної комісії, близько третини протестованих автомобілів продукують NOx у кількостях, що значно перевищують європейські ліміти. Подібні дані отримали також у Департаменті транспорту Великобританії.

Зараз Європейський Союз працює над новою системою тестування, яка дозволить наблизити дані до умов реальної поїздки. Це дасть змогу зменшити таку разючу різницю у показниках та не допустити перевищення стандарту викидів. Також, у зв’язку з посиленням регулювання викидів парникових газів, з вересня 2017 ті моделі дизельних автомобілів, чий рівень викидів на дорозі буде вдвічі перевищувати ліміти NOx для лабораторних досліджень, будуть заборонені до продажу.

*NOx – так позначаються оксиди азоту. NO – оксид азоту, який утворюється при згорянні палива в двигуні. Під час взаємодії з киснем повітря перетворюється на NO2 – діоксид азоту. Сполуки належать до токсичних.  Маса вихлопних газів вимірюється в грамах на кілограм палива. (прим. редактора).

Для КліматІнфо переклала та підготувала Дар’я Бугайчук

Редактор: Ніна Поприго

Поділитись в соціальних мережах: