strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Оптимізуємо блоги – запобігаємо змінам клімату

Нещодавно мені  до рук потрапив перелік порад, як оптимізувати свій блог, аби він менше шкодив навколишньому середовищу. Зважаючи на моє зацікавлення кліматичними питаннями, а також диплом з програмування і досвід управління сайтами, не зміг пройти повз. Пропоную вашій увазі свою версію цих порад.

 

ілюстрація: Викиди СО2 в   ]]> розрахунку ]]>  на чималий блог з 15 000 відвідувань на місяць

Почнемо з найважливішого.   Найбільший вплив на навколишнє середовище мають не так технології, як думки – те, з чим ви звертаєтесь до світу.   Скажімо, якщо ваш блог переконає хоч одну людину   ]]> стати вегетаріанцем ]]>  – він більш ніж компенсує витрати на своє утримання навіть при нехтуванні всім нижче переліченим. Те ж саме можна сказати, якщо ви переконаєте хоч одну людину   ]]> кинути палити ]]>  і   ]]> вживати алкоголь ]]> , пересісти в теплу пору року з автомобіля на   ]]> велосипед ]]>  (чи хоча б на метро), або ж навіть… зацікавитися традиційними   ]]> сімейними цінностями ]]> . Жарти жартами, але досить значний відсоток даних, що шукаються, зберігаються і завантажуються користувачами Інтернету по всьому світі, припадають на порнографію і споріднені з нею теми (за   ]]> деякими підрахунками ]]> , порнографія споживає близько 37% світових послуг хостингу); більше спілкуйтесь з живими людьми – для цього корпораціям не треба будувати величезних дата-центрів :)

Сайти екологічних активістів порадять вам використовувати   стиснення зображень , щоб блог займав менше хостингового простору, і щоб при відвіданні його користувачами передавалося менше даних (порада, до речі, працює не завжди: наприклад, якщо у вас провідну роль відіграє відеоконтент – втрати при стисненні часто можуть псувати всі враження).   Я ж скажу ще простіше: якщо збираєтесь розміщувати в Інтернеті яку-небудь не дуже важливу інформацію – то може краще взагалі її не розміщуйте? :)   Так ви точно менше шкодитимете планеті, та й на блоггінг менше часу йтиме…

Ще нам радять   користуватися   послугами   ]]> компаній ]]> , що працюють на «зеленій» енергії , або ж принаймні «компенсують» заподіяні природі незручності, висаджуючи дерева і роблячи інші корисні речі. Теоретично дуже гарна ідея, але реалії – як в нашій країні, так і за кордоном – поки що суворі: живлення своїх проектів не дуже екологічно згенерованою електроенергією обходиться дешевше, ніж купівля і встановлення генераторів на відновлюваних джерелах. Простіше кажучи, бажаєте сайт на «зеленій» енергії – готуйтеся, що це може трохи дорожче коштувати. Втім, якщо ваш блог не має всесвітніх амбіцій, а аудиторія його вимірюється кількома десятками користувачів – тоді його екослід досить близький до нуля, особливо якщо блог не stand-alone, а розміщений на якомусь популярному блогосервісі –   ]]> blogger ]]> ,   ]]> livejournal ]]>  тощо. Такі компанії дійсно змушені будувати / купувати послуги великих дата-центрів з енергоємним обладнанням і певною кількістю обслуговуючого персоналу, але – враховуючи   прагнення великих фірм до енергоефективності  – в перерахунку на одного користувача наслідки гранично малі. Особливо зважаючи на те, що   понад 99% всіх енерговитрат на користування вашим блогом у будь-якому разі відбуваються з боку користувача   – все залежить від того, послугами якого провайдера він користується, звідки бере свою електроенергію (в Україні, як правило, варіант лише один), на якому комп’ютері ваш блог дивитиметься (на малесенькому нетбуці чи на старому втомленому комп’ютері з великим монітором), і як швидко він цей комп’ютер вимкне. Іншими словами, перейшовши на «зелений» хостинг, ви зробите «зеленим» менше 1% його енергоспоживання. А вплинути на поведінку користувачів можна лише опосередковано, причому тим-таки методом поширення ідей.

До речі, для бажаючих поширювати ідеї існують спеціальні Інтернет-компанії. Наприклад, « ]]> 350 Challenge ]]> » навіть обіцяє за розміщення відповідного баннеру на вашому блозі компенсувати від вашого імені 350 фунтівСО 2 – скажімо, посадити дерева. Але тут уже логіка далеко не така прозора, як в попередніх випадках. З одного боку, компанія, що пропагує зменшення використання зображень і таке інше, водночас одразу чіпляє на тисячі блогів ще одне зображення :) З іншого боку, значно частіше, ніж на різні баннери, ваші читачі звертають увагу на зміст публікацій, – то чому б не розповісти про ці ідеї своїми словами, якщо вже вони такі важливі? Ну і, нарешті, тут приховано ще один неочевидний етичний аспект: виходить, що організація, яка спроможна посадити дерева або зробити щось інше корисне для клімату,   спеціально стримує свої зусилля , допоки ви їх не пропіарите. Ще можна якось зрозуміти, коли у певних країнах існує можливість перерахунку деякого відсотка з податків на користь громадських організацій, і екологи просять вас розмістити в себе на блозі баннер-заклик передавати ці кошти саме їм –для проведення запобіжних заходів. Але в Україні цей механізм не впроваджено, так що доволі сумнівна річ виходить. Краще вже зберіться з друзями і посадіть ці дерева самі: і добру справу зробите, і приємний досвід залишиться.

Втім, насправді я  трішки збрехав, сказавши, що ви не маєте впливу на енерговитрати при перегляді вашого блогу користувачами.   Ви можете значно скоротити час непотрібних блукань користувача по вашому блогу, якщо організуєте експорт заголовків / короткого змісту постів у RSS, Твіттер , Фейсбук, Вконтакті. Може видатися, що це лише збільшить регулярні витрати енергії. Насправді ж ці зміни близькі до нуля, зате користувачі отримають можливість заходити на блог саме тоді, коли на ньому публікується щось потенційно для них цікаве, а не перевіряти по кілька разів на день, чи не з’явилося, бува,щось новеньке.   Ще одна дуже важлива річ – хороший пошук на сайті.   Буває, що, зацікавившись якоюсь інформацією, користувач хоче довідатися, які ще матеріали ви публікували на цю тему, або ж просто знайти пост, що сподобався кілька тижнів тому. На КліматІнфо, наприклад, на момент написання цієї статті такий пошук не реалізований взагалі, тому усі зацікавлені запрошуються до кількагодинного блукання сайтом :) (Обіцяємо скоро виправитись - КліматІнфо).

Одним словом, не сподівайтеся, що після встановлення якої-небудь чергової « ]]> вундервафлі ]]> », у вас миттєво все стане правильним, сучасним і екологічним. Впевніться, що ваш блог зручний, цікавий і корисний – бо ж усе взаємопов’язано, і ноосфера не менш ніж атмосфера заслуговує на дбайливе і відповідальне ставлення. Як сказано у Книзі Мірдад:   «думайте так, ніби кожна ваша думка буде вогняними літерами накреслена від краю до краю неба, так щоб усім було видно. Бо ж, воістину, так насправді і є» .

Для   КліматІнфо  підготував   ]]> Дмитро Кушнір ]]>

Редактор: Ігор Стоєцький

Поділитись в соціальних мережах: