strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

4 роки детоксу фешн-індустрії: проміжні підсумки

4 року детоксу фешн-індустрії У 2011 році Ґрінпіс запустив ініціативу «Detox Catwalk» - онлайн-платформу, яка дозволяє дещо інакше подивитися на світ моди. Ось ви впевнені, що ваші улюблені кофтинка чи кеди не просочені наскрізь небезпечними хімікатами? Давайте розберемося.

За останні роки сотні тисяч активістів, модниць та модників, блогерів і звичайних споживачів об’єдналися у боротьбі за право носити модний одяг без шкоди як для свого здоров’я, так і для довкілля. Люди по всьому світі штурмували соціальні мережі, танцювали і навіть ]]> роздягалися ]]> , та врешті змусили 18 світових лідерів модної індустрії приєднатися до детокс-кампанії  Ґрінпісу . Суть її полягає у відмові використання під час виробництва модних товарів отрутохімікатів, які з фабричних стічних вод потрапляють у річки . Те ж саме, до речі, повторюється й під час прання таких речей вже у вас вдома.

Читати також:  Швидка мода не може бути екологічно чистою Вів'єн Вествуд на тему моди та фрекінгу: «Хто ці люди, що правлять світом? Я вам скажу ...»

Тепер ми можемо підбити проміжні підсумки та подивитися, хто із наших фешн-улюбленців і як дбає про світ, в якому ми живемо.

Критерії оцінювання зусиль модних компаній надзвичайно прості:

  • невикористання у виробництві хімічно небезпечних сполук (етоксилат алкилфенолу (APEO), фталатів, перфторованих сполук (PFC);
  • прозорість виробництва (право громадськості знати, які шкідливі хімікати компанія використовує, які з них потрапляють до навколишнього середовища та де саме це відбувається).

В залежності від того, чи сповідує та чи інша компанія культуру прозорості у своїх відносинах із споживачами, чи робить вона все можливе і неможливе аби відмовитись від використання небезпечних хімікатів у процесі виробництва, або ж, навпаки, сподівається вийти сухою з води, відбувся розподіл за трьома групами:

Лідери Детоксу – компанії, віддані ідеї детоксикації індустрії моди, що прямують до нетоксичного майбутнього. Вони мають адекватні строки виконання взятих на себе зобов’язань та роблять конкретні кроки у цьому напрямі.

Псевдо-екоактивісти – помічені у «зеленому піарі», їх слова найчастіше не збігаються з реальним станом речей. Такі компанії не поспішають брати на себе корпоративну відповідальність за свою хімічно небезпечну діяльність, що є причиною забруднення навколишнього середовища.

Детокс-невдахи – безвідповідальні прихильники усього отруйного.

Розглянемо наших піддослідних більш детально.

До групи Лідерів Детоксу потрапили такі бренди:

Adidas Group (Adidas, Reebok, Taylor Made). Адідас прислухався до критики еко-спільноти, взявся за розум і повернув собі кубок детокс-чемпіонів. Незважаючи на те, що компанія була в основному складі детокс-команди у 2011 році, вона, втім, швидко отримала червону картку за використання шкідливих хімічних речовин під час виробництва спортивних товарів для Чемпіонату світу з футболу 2014 року. Тиск з боку еко-активістів змусив їх повернутися на правильний шлях дектоксикації виробництва. На сьогодні Адідас забезпечив оприлюднення 99% інформації про етап вологої обробки товарів на своїх заводах у Китаї. Вітаємо Адідас з поверненням до детокс-родини та чекаємо на розповсюдження інформації про виробничі потужності поза межами Піднебесної.

Читати також:  Adidas очищується

Inditex (Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarious, Oysho). Всесвітньовідома група іспанських компаній, до якої належить найбільший дистриб’ютор модного одягу Zara, була однією з перших, хто відкрив інформацію про викиди у довкілля під час виробництва. Вони вже не використовують PFC, на черзі оголошена заборона на застосування APEO.

Зара за детокс

Burberry на своєму прикладі демонструє, що наша планета не повинна платити за наш дорогий одяг. Їхній дедлайн – липень 2016 року. Їхній девіз: «Екологічне виробництво – це не розкіш» .

Інші бренди, що пройшли прискіпливий відбір Ґрінпісу: C&A, Esprit, (Esprit, EDC), G-Star Raw, H&M (які були першими, хто відмовився від використання PFC у виробництві), Levi Strauss & Co., Victoria's Secret, Mango, Marks & Spencer, Puma, Valentino Fashion Group (Valentino, M Missoni).

Читати також:  Пума очолює процес детоксикації сектора спортивного одягу – Ґрінпіс

Псевдо-екоактивістів наразі двоє :

Китайський бренд Lining (Aigle, Double Happiness, Lotto). Lining на цей час не виконують обіцяне ними раніше. Вони були серед перших компаній Китаю, що висловили бажання приєднатися до детокс-руху, проте жодних позитивних зрушень з тих часів не було помічено. Водночас, компанія пообіцяла опублікувати до кінця 2015 року дані про викиди хімічних відходів виробництва в навколишнє середовище. Принаймні вони визнають наявність проблеми. Чекаємо на її вирішення.

Nike, Inc. (Nike, Converse). І знову ж таки вчорашній лідер сьогодні пасе задніх, бо потрапив до групи псевдо-борців за чисте виробництво. Їхня головна проблема – брак прозорості. Це стосується як доступу до інформації на всіх стадіях виробництва та транспортування, так і оголошення чіткого дедлайну, до якого використання шкідливих хімічних речовин зникне із циклів виробництва. Більш того, компанія продовжує щорічно витрачати величезні кошти на усілякі еко-програми і у той же час відмовляється відкритися громадськості. Якщо нема чого приховувати, можливо саме час діяти? Just Do It, Nike!

Серед лузерів детокс-кампанії дуже багато знайомих облич.

Giorgio Armani (Emporio Armani, Armani Jeans). Дім Армані мав би задавати темп, проте його поведінка зовсім не відповідає рівню лідера детоксу. Навіть після того, як два роки тому з’явилися докази забруднення заводами компанії водойм, вони продовжують уникати справжнього вирішення проблеми та ще й відмовились приєднатись до кампанії Грінпіс з детоксу.

Ціла зграя модних Домів ( Versace, Dolce&Gabbana, LVMH Group/Christian Dior Couture ), а разом із ними і всесвітньовідомі марки Louis Vuitton, KENZO, Givenchy, Marc Jacobs, Fendi, Donna Karan, здається, не збираються боротися із своєю залежністю від токсичності і продовжують зловживати небезпечними хімікатами. Останній раз їх спіймали на гарячому, коли Ґрінпіс оприлюднив свою доповідь за 2014 рік (на цей раз жертвою токсичних речовин став дитячий одяг преміям-класу). До них приєдналися: Diesel, Viktor&Rolf, Gap Inc., Hermès, Calvin Klein, Tommy Hilfiger.

На сьогодні 18 вищеназваних лідерів детоксу складають 10% від світового ринку ретейлу. Проте без активної участі еко-громадскості, ми б мали стійкий нуль. Теперішні здобутки – це результат бажання сотень тисяч людей по всьому світі не тільки насолоджуватись зовнішньою красою улюбленого вбрання, але й знати, що історія його створення не менш прекрасна. Давайте не зупинятися на досягнутому!

Для КліматІнфо переклала та підготувала Наталія Павленко

Редактор: Катерина Сіпакова

Поділитись в соціальних мережах: