strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

«Лівайс» закликає допомогти зменшити негативний вплив джинсів на навколишнє середовище

Джинси та водовикористання Поки одні світові бренди детоксикуються , або, принаймні, намагаються, американська компанія «Лівайс», що спеціалізується на пошиві джинсового одягу, випустила нову «Оцінку життєвого циклу» своїх джинсів як частину програми, спрямованої на популяризацію економнішого використання води. Звіт вийшов напередодні світового Дня води, який припадає на 22 березня.

«Оцінка життєвого циклу» (Lіfe-Cycle Assessment) – це один з провідних інструментів, що визначає різноманітний вплив на навколишнє середовище в системах виробництва продукції й утилізації відходів . Отже, відслідковуються всі етапи виробництва та функціонування продукції аж до втрати нею споживчих властивостей.

«Лівайс» ужив низку заходів, щоб зменшити свій водний вплив через виробничий ланцюг. Це стосується його співпраці з ініціативою «Краща бавовна», а також застосування процесів водозбереження та переробки на власному виробництві. Згідно з матеріалом « Твій водний слід » Стівена Ліхі (Stephen Leahy), для вирощення бавовни на виготовлення звичайної пари джинсів необхідно 7600 л води . Згідно з оцінкою життєвого циклу «Лівайсу», одна пара джинсів 501 моделі потребує 2835 л води. Це досить економно.

Те, як ми перемо і сушимо свій одяг, має неабиякий вплив на кількість витраченої води. У середньому число, назване «Лівайсом» збільшується на 860 л, або на 23% загального використання води для пари джинсів. Вирощування бавовни становить 68% водного споживання.

Міська легенда, з якою ми часто стикаємось у суперечках щодо впливу одягу на довкілля, розповідає про те, що саме споживацьке користування є найбільшою проблемою. «Коли ти спілкуєшся з компаніями, вони запевняють, що найбільший вплив одягу на довкілля – це саме використання його споживачами » ,  – розповідає Лінда Ґрір (Linda Greer), старший науковець Фонду захисту природних ресурсів і директор його програми «Чистий за планом».

Ґрір пояснює, що коріння цього міфу росте з двох ранніх досліджень, які припускали, що споживачі перуть весь одяг щотижня. Це означає, що ми не тільки перемо щотижня, а й висушуємо і прасуємо кожну одежину, яка в нас є. За такою формулою, звісно, отримано запаморочливі наслідки. На щастя, ніхто так не чинить зі своїм одягом.

Джинси треба прати менше

Звіт «Лівайсу» краще описує справжній вплив споживацького користування. Він розділяє різні впливи залежно від підходів до використання одягу. Звісно, прання джинсів після кожного носіння спричинятиме більші наслідки, ніж після кількох одягань. Використання холодної води і сушіння на мотузці також зменшує рівень впливу прання.

Їхній звіт також показує цікаві місцеві особливості. У Сполучених Штатах люди зазвичай перуть джинси після двох одягань. У Франції та Об’єднаному Королівстві вони вдягають джинси приблизно 2,5 разів. У Китаї ж джинси зазвичай носять чотири рази перед тим як випрати їх.

Однак «Лівайс» поширює ідею носіння невипраних джинсів разів десять, і всі видання вже зацитували слова його виконавчого директора про те, щоб джинси не прати ніколи.

Для КліматІнфо переклала та підготувала Іванна Войцехович

Редактор: Тетяна Терещенко

Поділитись в соціальних мережах: