strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/maxfotoi/public_html/climate/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.

Переробки недостатньо! Спільне використання – це шлях до кругової економіки

Кругова економіка Як ми можемо зменшити використання сировини? Щоб вирватися із "залізної клітки споживацтва", вважає Маріель Морено, треба використовувати речі до останнього – чи то одяг, будинки, автомобілі, приєднатись до автомобільного клубу, поділитись побутовою технікою з сусідами та повернути пральну машину!

Спільне споживання продемонструвало нові способи розподілу товарів і послуг для споживачів. Використання товарів спільної власності є альтернативою споживацтва.

Щороку величезну кількість цінних ресурсів вважають «відходами» і відправляють на смітник. Наприклад, у Великобританію завозять близько 540 млн тонн виробів і матеріалів щорічно, але тільки 117 млн тонн будуть перероблені.

Однак, якщо б ми справді думали, що відходи еквівалентні вартості і запевнились, що ресурси зберігаються в економіці довше і, таким чином, зменшують використання сировини та матеріалів, то могли б зробити серйозні кроки в напрямку відводу всіх цих відходів зі звалищ. Це те, що відомо як кругова економіка.

Для процвітання циркулярної економіки, ми повинні серйозно ставитися до скорочення відходів. І все ж люди, як і раніше, заблоковані в «залізній клітці споживацтва». Перехід на майбутнє, в якому ми більш ефективно використовуємо матеріали, вимагає внесення значних змін у споживанні речей і в організацію компаній.

Для реалізації цього зсуву, можливо, треба визнати, що багато клієнтів просто не розглядають стійкості головного пункту продажу продукту. Ми маємо бути реалістами, і підприємства повинні бути орієнтовані на потреби споживачів.

Переробка досі фокусувалася на відходах виробництва, але це далеко від ідеалу, тому що витрачається багато енергії на переробку матеріалів та на їх транспортування.

Читати також:  Кругова економіка переробки паперу

Ми повинні зосередитися на використанні нового матеріалу якнайдовше та виховати культуру споживання . Щоб зробити це, підприємства повинні думати по-іншому про те, яким чином продукти надаються споживачам.

Говори правду: речі можна використовувати протягом тривалого часу

Надання більш повної інформації для споживачів про довговічність продукції стане хорошим початком. Надання достовірної інформації на товарних етикетках, може збільшити термін використання.

Середній споживач замінює пральну машину кожні шість років, і журнал „Which?” цитує якість і надійність, як основні критерії покупки. Так чому ж люди насправді не використовують свої пральні машини протягом тривалого часу?

Це тому, що споживачі збиті з пантелику маркуванням. Вони схильні оцінювати очікуваний термін служби великої побутової техніки за гарантією заводу-виробника. Однак, більшість просто дає від одного до двох років гарантії, тому споживачам важко реально оцінити оптимальний термін використання.

Усунення цього означатиме, що бізнес і його бренди стають все більш надійними, що дозоляє створювати більш тривалі взаємини зі споживачами. Якщо люди довго не змінюватимуть марку, продукція вважатиметься менш одноразовою.

Що це означає для бізнесу?

Лізинг – не нова концепція, але вона може виплатити дивіденди за навколишнє середовище; це одна з бізнес-моделей, які могли б скоротити використання матеріалів у довгостроковій перспективі.

Чому б побутову техніку, наприклад, пральні машини, не брати напрокат? Їх можна орендувати у виробників. Виробники, а не споживачі, нестимуть відповідальність за ремонт і заміну. Це треба робити таким чином, щоб переважити будь-яку комерційну вигоду, яку можна отримати від виробництва продукції недовгого вжитку.

Більше використання лізингу, таким чином, значно скоротить витрату матеріалів. Техніка може бути використана повторно від одного споживача до іншого, у той час, як всі ремонтні роботи будуть здійснюватися виробником, замість списання машин при пошкодженні.

Це також забезпечує додаткову вигоду для виробників, яка буде розтягнута у часі, що потягне за собою зміни в конструкції пральних машин (посилять увагу на довговічність).

Це правда, що у споживачів вже сформувалися купівельні звички, і, що фірми будуть стикатися зі значними витратами при створенні нової бізнес-моделі. Але вигода може переважити безпосередні бар'єри.

Там буде значна економія витрат з виготовлення матеріалів, те, що може стати дуже важливим у майбутньому. Чим більш дефіцитними стають матеріали, тим вони будуть дорожчі – це реальна точка тиску для промисловості завтрашнього дня.

Повторне використання, ремонтні послуги і лізинг моделей неминуче стають більш привабливими для бізнесу, який шукає способи, щоб отримувати прибуток в умовах збільшення витрат.

Читати також:  Підприємець змінює життя в Уганді, перетворюючи сміття у паливо

Нам потрібні пральні спільної власності

В останні кілька років спільне споживання продемонструвало нові способи розподілу товарів і послуг для споживачів . Товари спільної власності є альтернативою нашого споживчого товариства.

Наприклад, Bla Bla Car, де люди можуть підвезти попутників, або Airbnb, де мандрівники можуть орендувати вільну кімнату в чиїмось будинку, в якості альтернативного розміщення. Ці рівний-рівному бізнес-моделі виявилися успішними. Втім, є ще деякі бар'єри, адже вони залежать від довіри між людьми.

Схожі бізнес-моделі можуть бути використані для інших продуктів, таких, як великі побутові прилади. Пральня є прекрасним прикладом. У скандинавських країнах дуже часто можна знайти добре обладнані пральні у приватних і муніципальних багатоквартирних будинках і житлових комплексах.

Втім, у Великобританії та багатьох інших країнах пральні часто сприймаються як негігієнічні, і люди можуть бути чванливі до них. Такі відносини не є корисними. Ми маємо розуміти пральню як ключову частину переходу до більш стійкого обміну економіки.

Для КліматІнфо переклала та підготувала Ліліана Іванова

Редактор: Вікторія Осіпова

Поділитись в соціальних мережах: